9 czerwca 2016 Udostępnij

Gdzie zorganizować konferencję prasową?

Prowadząc poważne przedsiębiorstwo, które w bardzo wielu przypadkach zatrudnia dużą ilość osób, powinniśmy liczyć się z dodatkowymi wydatkami, które powinniśmy ponieść w trakcie realizacji naszych działań marketingowych. Jednym z takich wydatków jest organizacja różnego rodzaju imprez firmowych, bankietów oraz konferencji prasowych.

Aby dobrze przygotować się do tego typu konferencji, powinniśmy skorzystać z profesjonalnej firmy zajmującej się organizacją imprez masowych lub firmy marketingowej, która ma doświadczenie w realizacji takich spotkań z prasą. Ważne jest, aby miejsce, w którym taka konferencja prasowa ma się odbyć, było w łatwo dostępnym dla mediów miejscu. Świetnym do tego celu lokalem zapewne będzie specjalna stworzona do konferencji i wywiadów sala. Tego typu salę możemy znaleźć w większości centrów konferencyjnych w każdym większym mieście.

Jeżeli mieszkamy w miejscowości, która nie posiada centrum konferencyjnego, możemy skorzystać np. z usług dowolnego hotelu. Większość hoteli posiada pomieszczenie, które z pewnością możemy wykorzystać do spotkania z prasą i przekazania naszego komunikatu medialnego. Jeżeli mowa o prasie, to powinniśmy odpowiednio wcześnie poinformować lokalne media jak radio, gazeta oraz telewizja o fakcie organizacji takiej konferencji prasowej. Jeżeli jesteśmy firmą ogólnopolską, to warto poinformować także media ogólnopolskie. Dzięki temu zyskamy większy zasięg i dotrzemy do większej liczby odbiorców.

Podczas konferencji prasowej nie powinno zabraknąć poczęstunku dla mediów oraz ich przedstawicieli. Na samej konferencji powinniśmy przemawiać w sposób prosty, ale elegancki. Powinniśmy wcześniej przygotować sobie przemowę, najlepiej dodatkowo skonsultować ją z kimś z branży marketingowej. Tak przygotowani do konferencji prasowej ze spokojem możemy oczekiwać pozytywnego jej wydźwięku oraz jeżeli naszym celem było zyskanie lub ocieplenie naszego wizerunku właśnie takiego efektu. Ważne jest jednak dokładne przygotowanie się do spotkania z prasą.